Apeldoornse Gymnasiasten Bond

Onze leerlingenvereniging: de Apeldoornse Gymnasiasten Bond (AGB)
Achter elk feest, elke sportactiviteit en elke creatieve schoolavond op het Gymnasium Apeldoorn staat een groep enthousiaste leerlingen: de leden van de Apeldoornse Gymnasiasten Bond (AGB). Deze leerlingen uit klas 3, 4 en 5 zetten zich vrijwillig in om van school méér te maken dan alleen lessen en toetsen.
Maak kennis met de AGB!
Wat drijft hen? Plezier, verbinding en het creëren van herinneringen. Elk lid brengt zijn of haar eigen talent mee: van organisatietalent tot creatieve ideeën, van sociale flair tot technische skills. Samen vormen ze een hecht team dat met veel energie werkt aan evenementen zoals het kerstgala, de filmavond, sporttoernooien en nog veel meer.
Voor alle activiteiten van de AGB geldt dat deze voldoen aan de reglementen van het Gymnasium Apeldoorn. Dit betekent onder andere dat alle activiteiten rook- en alcoholvrij zijn.
Wie zijn de gezichten achter de gezelligheid? Het AGB bestuur stelt zich graag aan u voor.
Dit jaar bestaat het bestuur uit:
- Praeses (voorzitter): Eva leidt de bond met flair en overzicht. Zij bewaakt de planning, houdt het team scherp en zorgt dat ideeën werkelijkheid worden. “Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt op school — daar dragen wij als AGB aan bij.”
- Scriba (secretaris): Claire is de organisatorische motor achter de schermen. Ze houdt notulen bij, regelt communicatie en zorgt dat niets vergeten wordt. “Het is leuk om structuur te brengen in alle creatieve plannen. En het is nog gezellig ook!”
- Creatief brein: Babet bruist van de ideeën en is vaak degene die met originele invalshoeken komt voor activiteiten. “Ik wil dat mensen verrast worden — dat ze denken: wow, dit had ik niet verwacht!”
- Technisch talent: Ymke regelt alles wat met techniek en vormgeving te maken heeft: van posters tot muziek en licht. “Ik vind het tof om sfeer te creëren. Als het er goed uitziet, voelt het ook goed.”
- Sociale spil: Janne zorgt voor de verbinding tussen de AGB en de rest van de school. Zij peilt wat leeft onder leerlingen en betrekt iedereen. “Ik wil dat iedereen zich gehoord voelt. Samen maken we school leuker.”
